D'aquesta manera, la majoria del Comitè d'empresa passa a ser la dels sindicats que van donar suport als conductors i conductores en la seva lluita.
La relació de forces dintre del Comitè d'empresa queda així:
CGT: 8 delegats, ACTUB: 6 delegats, 1 delegat independent (Tots aquests van estar participant i donant suport a la mobilització).
UGT: 5 delegats, CCOO: 5 delegats i SIT: 4 delegats (Tots aquests no van donar suport a la mobilització).
Durant els sis mesos de conflicte, tant des de la Direcció de TMB com des de les Direccions de CCOO, UGT i el SIT no es van cansar de repetir que CGT i ACTUB érem “minoritaris” en el Comitè d'empresa, oblidant-se interessadament que CGT i ACTUB ja érem llavors majoritaris en el col·lectiu de conductors i que, a més, la mobilització la decidia l'Assemblea de conductors i conductores i li donava suport el Comitè de descansos (on hi havia conductors i conductores de tots els sindicats o no afiliats a cap). A partir d'ara, CGT, ACTUB i Ortiz hem passat a ser majoritaris en tot el Comitè d'empresa.
Aquest canvi, evidentment, tindrà repercussions en l'actual negociació del conveni col·lectiu i posarà encara més fermesa en el costat dels treballadors i treballadores perquè la Direcció compleixi l'acord del 15 d'abril i s'aconsegueixi un bon conveni per a tots els col·lectius de Transports de Barcelona.
Adjuntem una imatge amb els resultats totals i amb els resultats per cotxera.
Gràcies a tots i totes les treballadores que han votat per canviar el panorama sindical i que han recolzat l'aposta pel Comitè de descansos i, ara, pel Comitè de conveni.
No hay comentarios:
Publicar un comentario