martes, 7 de febrero de 2012

Els treballado​rs/es de Bus i Metro de TMB portaran una txapa contra els plans retrógrade​s de la Direcció

Al igual que amb la mobilització pels 2 dies, el Comitè de conveni ha començat a repartir txapes entre els treballadors/es de Bus i Metro de TMB per que mostrin el seu desacord al pla de retallades que imposa, pel moment, la Direcció.

Segueixen defensant que marxin els 603 membres de l’equip directiu i fora de conveni que són els responsables del despilfarrament dels diners públics.

El passat 19 de desembre la Direcció política (CiU i PSC) de Transports Metropolitans de Barcelona feia públics els seus nous plans de reducció del servei d’autobusos a la ciutat de Barcelona, a la vegada que també anunciava la pujada de tarifes en el bitllet únic i en la targeta més utilitzada (T-10).

Aquesta reducció de serveis no és nova, sinó que es porta realitzant des de el 2008 com vam anar denunciant constantment, a través d’octavetes, cartells i adhesius, els treballadors i treballadores d’autobusos de TMB. Podeu veure alguna informació en relació a aquesta denuncia pública a:
http://comitedescansos.blogspot.com/2008/09/octavetes-informatives-pels-usuarises.html
http://comitedescansos.blogspot.com/2008/10/els-conductorses-de-tmb-reparteixen.html
http://comitedescansos.blogspot.com/2008/11/centenars-de-cartells-apareixen-les.html
http://comitedescansos.blogspot.com/2008/11/milers-dadhesius-apareixen-als-busos-i_18.html

A més a més, el 27 d’octubre de 2008 vam publicar un informe analitzant tots els serveis retallats, línia per línia. Pots llegir-lo aquí:
http://comitedescansos.blogspot.com/2008/10/informe-realizado-por-el-comit-de.html

Totes aquest empitjorant del servei s’ha anat acumulat i ara es suma el nou anunciat per la Direcció:
- Ajust d'oferta en dies feiners en 14 línies.
- Ajust d'oferta en caps de setmana i festius en 9 línies.
- Supressió de 4 línies: 31, 35, 105 i 158.
- Supressió de 3 línies en cap de setmana: 58, 75 i 91.
- Ajust d'oferta del Bus del Barri, 20 línies del qual (totes menys la 111 i la 116) deixaran de circular en diumenges i festius.

Tot aquest ajust continuat del servei d’autobusos, junt a unes tarifes prohibitives per a una part important de la població barcelonina, provocarà un abandonament progressiu de l’ús del transport públic i, pot comportar, un enfrontament entre treballadors i treballadores del transport i els usuaris i usuàries.
La lògica darrere de totes aquestes accions de la Direcció política (CiU i PSC) de TMB és deteriorar primer el servei d’autobusos de TMB per privatitzar-lo després. Al més pur estil de com s’ha realitzat a Parcs i Jardins de Barcelona.

No hay comentarios: